Jako Loft & Design w Centrum Sztuki Współczesnej wykonaliśmy i zamontowaliśmy instalacje do wystaw, według zamysłu oraz projektu twórców:
Centrum Sztuki Współczesnej – U-Jazdowski to jedyny działający z taką intensywnością i prężnością program rezydencyjny w Polsce i jeden z wiodących w Europie według kuratorki Marianny Dąbkowskiej.
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski prowadzi również program, którego nie posiada żadne inne centrum kultury, muzeum czy galeria. Prowadzony od 2002 roku program rezydencji gościł już ponad dwieście osób (artystów, projektantów, kuratorów i badaczy). Warto tutaj zaznaczyć, że efektem pracy uczestników niekoniecznie musi być wystawa na terenie Centrum Sztuki Współczesnej. Mogą być nimi również spektakl, seminarium, wykład, performans lub sympozjum czy nawet dyskusja. uczestnicy nie muszą mieć także formalnego wykształcenia artystycznego.
Potęga Sekretów Karola Radziszewskiego w Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim to solowa, eksperymentalna wystawa, która pierwszy raz tak kompleksowo i przekrojowo przedstawia sztukę i dorobek twórcy.
Tematem przewodnim ekspozycji jest performatywny charakter queerowych archiwów, które demokratyzują historię i przywracają pamięć o wypieranej przeszłości.
W wystawie Potęga Sekretów polityka przeplata się z intymnością, zaś historie publiczne z prywatnymi. Widzowie zobaczyć mogą prace poświęcone queerowym bohaterkom i bohaterom – Ewie Hołuszko i Tarasowi Szewczence, akcji „Hiacynt”. Podejmują także próbę odtworzenia erotycznej wystawy Wojciecha Skrodzkiego z lat siedemdziesiątych XX wieku. Bajkowe i plastyczne rysunki z dziecięcych lat artysta cytuje na obrazach i muralach z serii 1989. Przedstawiona jest także działalność Queer Archives Institute. Jest to parainstytucja założona przez artystę, która zajmuje się badaniem queerowej tożsamości Europy Środkowo-Wschodniej.
W swojej pracy artysta wykorzystuje i stosuje niepowtarzalne narzędzia do instalacji i montażu materiałów. Dokumenty komponuje ze skrawkami wspomnień, zaś fakty łączy z fantazjami. Celem wskazania alternatywnych ścieżek pamiętania myli tropy. Utrwala losy wspólnot i ujawnia indywidualne przeżycia, wykraczając tym poza granice Polski.
Wystawę Potęga Sekretów współtworzą artystki i artyści. Ukazują oni różne wątki w szerokich kontekstach artystycznych oraz historycznych. Ich dzieła składają się na wspólną opowieść o losach queerowych społeczności. W U-jazdowskim zostały zaprezentowane prace Libuše Jarcovjákovej, Natalii LL, Ryszarda Kisiela, Wolfganga Tillmansa, a także kanadyjskiego kolektywu General Idea.
W ramach wydarzeń towarzyszących wystawie odbył się tak przegląd filmów Karola Radziszewskiego, spotkania i oprowadzania z artystami, m.in. z AA Bronsonem.
Karol Radziszewski to kurator, fascynat, zbieracz i historyk amator. Sprawnie porusza się między performansem i sztukami wizualnymi. Przedstawiona wystawa w U-jazdowskim przedstawia i ujawnia bogactwo twórczych praktyk i metod artysty.
Czy można umrzeć na złamane serce? to projekt, w którym autorka – Ania Nowak – poddaje pod refleksję zagmatwaną relację ciała, środowiska i psychiki. Przygląda się również trudnym wytłumaczenia współczesnym schorzeniom. Kuratorem wystawy był Mateusz Szumanówka.
Ania Nowak na codzień zajmuje się obszarem szeroko rozumianej choreografii. Tworzy solowe oraz zbiorowe prace, w których bada napięcie języka oraz niedopowiedzenia i przeobrażenia ciała. Prowadzi badania dotyczące miłości, jako strategii generowania wiedzy. W ramach tego podejmuje próbę redefiniowania zmysłowości oraz bada niestabilne struktury troski i ekonomie afektywne. Jej prace prezentowane były dotychczas w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, National Center of Dance w Bukareszcie, Sophiensaele i Akademie der Künste w Berlinie, Nowym Teatrze, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Art Stations Foundation w Poznaniu i Arts Santa Mònica w Barcelonie. Ukończyła studia choreograficzne w HZT Berlin. Mieszka i pracuje w Niemczech w Berlinie.
Artystkę interesuje choroba jako stan, w którym granica między normą i patologią jest nieustannie negocjowana. Według niej kluczowa jest tutaj rola języka używanego do opisu horroru ciała, jego trudności oraz związek czasu i choroby.
Projekt artystki jest fantazją o tropikalnym krajobrazie trawionym gorączką niewiadomego pochodzenia. Bohaterkami wystawy są dwie papużki Agapornis, które były przez okres trwania projektu pod opieką Pani Agnieszki Kłos – jednej z pracownic Centrum Sztuki Współczesnej. W języku polskim ten rodzaj papug nazywany jest potocznie nierozłączkami, ponieważ słyną one z budowania trwałych monogamicznych związków. Wbrew potocznej opinii po śmierci jednego z partnerów – drugi wcale nie umiera z tęsknoty, tylko jest w stanie wejść w nową relację.
Wystawa Ani Nowak w Centrum Sztuki Współczesnej była czwartą odsłoną Project Roomu. W ramach tego cyklu w Centrum Sztuki Współczesnej w U-Jazdowskim prezentowany był dorobek i twórczość polskich zdolnych artystów młodego pokolenia. Wszystkie wystawy przygotowywane były celowo dla tej przestrzeni i miały charakter premierowy. Dotychczas zaprezentowano już projekty Marii Toboły, Weroniki Gęsickiej i Grzegorza Stefańskiego, zaś po wystawie Ani Nowak zaprezentowane były projekty Karoliny Mełnickiej i Karoliny Babińskiej.
Na projekt składały się zrealizowany w Powsinie w Ogrodzie Botanicznym PAN wideoperformance oraz performance, który przedstawiony został w ramach cyklu „Project Room”.
Opowiadając o punkcie wyjścia swojej wystawy mówiła, że potocznie nazywany Zespół Złamanego Serca w medycynie określany jest jako kardiomiopatia indukowana stresem lub po prostu zespół takotsubo. Mowa tutaj o niewydolności serca prowadzącej nawet do śmierci, która spowodowana jest z naszym życiem emocjonalnym i trudnymi sytuacjami jakie spotykają człowieka. Autorkę interesowały tutaj różne choroby, schorzenia i dysfunkcje ciała, które z jednej strony są powszechne, a z drugiej tajemnicze społecznie, chociażby jak choroby autoimmunologiczne. Są to choroby znane od zawsze, ale przez medycynę opisywane dopiero od kilku dekad. Autorka stworzyła na potrzeby wystawy narrację, gdzie posługuje się językiem medyczno-emocjonalnym.
Mateusz Szumanówka – kurator wystawy w kontekście wystawy mówił, że nieznana etiologia poszczególnych chorób oraz to, że mechanizmy, które z nimi stoją są niejasne, powoduję że poczucie wykluczenia jest podwójne i przywodzi na myśl chociażby epidemię histerii z XIX wieku. Proponuje on tutaj spojrzeć na to, aby analizować choroby autoimmunologiczne, jako bunt ciała wobec tego, jak człowiek funkcjonuje we współczesnym systemie. Relacja pomiędzy zdrowiem fizycznym, a psychicznym pomimo bardzo dużego rozwoju nauki nadal pozostaje nieodkryta.
Wystawa Czy można umrzeć na złamane serce? była czwartą odsłoną „Project Room”. W ramach tego cyklu w U–jazdowskim prezentowana była twórczość polskich artystów młodego pokolenia.
Posiadamy doświadczenie w innowacyjnych projektach, dlatego też w naszym portfolio znajdą Państwo chociażby takie projekty jak Biuro EIP Warszawa, gdzie kompleksowo wyprodukowaliśmy i zainstalowaliśmy system drzwi i ścian loftowych. Kolejne przełomowe projekty, które współtworzyliśmy, to Adidas Runners Warsaw czy Studio HBO Polska znajdujące się w budynku Ethos przy Placu Trzech Krzyży w samym sercu Warszawy, które zostało docenione w prestiżowych konkursach Prime Property Prize 2018 i CIJ Awards Poland 2018. Dużym, ciekawym i nietypowym projektem jest wykonana przez nas Industrialna Antresola z Biblioteką w loftowym stylu.